کد مطلب:314273 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:190

ستاره ی درخشان علوی در آرنجن برزوک کاشان
قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: «مثل أهل بیتی كمثل سفینة نوح من ركبها نجی و من تخلف عنها غرق». [1] .

سخن از مهاجرت و آوارگی امامزادگان است. گروهی كه از سلاله ی پاك نبوت و دوره ی امامت و شجره ی مباركه ی علوی بودند. آنان كه به ستم غاصبان خلافت و سلاطین جور و سردمداران كفر و الحاد و نفاق مجبور به ترك زادگاهشان شدند و آواره ی كوه ها، بیابان ها، سرزمین های دور و نزدیك گشتند. گناه آنها پیروی از حقانیت آل رسول صلی الله علیه و آله و سلم، معصیتشان سر در چنبر كفر نسپردن و تن ندادن به آمال و خواسته های ضد خدایی زورمداران اموی و عباسی بود و مهم ترین جنایتشان این كه از



[ صفحه 116]



خاندان وحی و از اعقاب پاكان و سروران و سرافرازان كائنات بودند؛ هر كدام به سلسله ای می پیوستند كه با یك یا چند واسطه به شاخه ای از شاخسار هماره سبز علوی متصل بودند، فاطمیان، علویان، باقریان، حسینیان و.... همه و همه یعنی «آل كوثر» اگر چه هیچ مزاحمتی هم برای حكومت های اموی و عباسی ایجاد نمی كردند، باز وجودشان به علت انتساب به خاندان رسالت و امامت از دید خلفای جور غیر قابل تحمل بود.

این بزرگواران «ستارگان پراكنده در زمینند» كه هر یك در گوشه ای جان به غربت سپردند و تن بلا كشیده را یا گلگون از خون، یا مسموم از زهر به خاك تیره تسلیم كرده اند و چه بسیارند از این مظلومان همیشه تاریخ. یكی از این ستارگان امامزاده احمد بن عباس بن حسن بن عبیدالله بن ابوالفضل العباس علیه السلام است كه سالیان متمادی محل دفن او بر ما پوشیده بود و ما دلخوش و امیدوار به عنایات و كرامات بقعه و ضریح و قبر غریبی بودیم كه در گوشه روستا مانند چراغی نورانی كه گرد غبار غم او را پوشانده بود و از نام و نشان و حسب و نسب شریفش ما را خبری نبود. فقط سالیان متمادی و نسل های گذشته و حال ده ها و صدها بار كرامت و عنایت از وجودش دیده اند كه هنوز بر لوح سینه ی عاشقان منقوش است.

بحمدالله و المنه و به بركت ماه خون و قیام، ماه سیدالشهدا، حسین بن علی علیهماالسلام و دعا و درخواست مردم به درگاه باری تعالی شجره نامه و تذكره ی آن بزرگوار بنا به استناد به كتب انساب از علمای اعلام كه در قرون ماضی به رشته تحریر در آورده اند، تهیه و در آینده در اختیار تمام عاشقان به ولایت قرار خواهد گرفت.

بارگاه این امامزاده در روستای آرنجن، 70 كیلومتری كاشان، سه كیلومتری روستای وركان است.

والسلام علی من اتبع الهدی

هیئت امنای امامزاده احمد روستای آرنجن

در خاتمه از حجج اسلام جناب آقای سید حسین هاشمی تبار بیدگلی و آقای حاج شیخ حسین نیازی علمای محل، كه مطالب مربوط به زیارتگاه آرنجن و عكسها را به دفتر انتشارات مكتب الحسین علیه السلام فرستاده اند، تشكر و تقدیر می شود.



[ صفحه 117]




[1] فضائل الخمسة، ج 2، ص 56.